Edicions UIB

     

Compromís d'Edicions UIB amb la qualitat

Edicions UIB vol expressar el seu compromís amb la qualitat i la millora contínua en el desenvolupament de totes les activitats que es troben en l’àmbit de la seva competència.

Es compromet a:

  • Participar de forma activa en la implantació de la qualitat i en el procés de millora contínua de les edicions de la Universitat de les Illes Balears.

  • Desenvolupar els procediments necessaris de control de la qualitat de les edicions per tal de garantir un màxim de rigor científic i la màxima difusió de les publicacions.

  • Satisfer les necessitats editorials de la comunitat universitària i oferir tota la informació necessària per poder dur a terme el procés editoral.

  • Publicitar adequadament les edicions de la Universitat de les Illes Balears i apropar la producció científica universitària a la societat en un marc cultural i tecnològic canviant.

El director d’Edicions UIB considera que el repte de la qualitat és un objectiu permanent i una forma de treballar que ha d’afectar totes i cadascuna de les persones d’Edicions UIB. Per això, comunica aquest compromís a tota l’organització i adoptarà les mesures necessàries per tal d’assegurar unes edicions de qualitat.

 

1.  Presentació

Dades generals

Missió, visió i valors

Missió

La missió d'Edicions UIB és la producció, la gestió i la promoció de les edicions generades per la institució universitària amb una doble responsabilitat: difondre els coneixements sorgits en el si de la Universitat i proporcionar materials propis per a la tasca docent. Aquesta activitat es desenvolupa tant en l'àmbit de la investigació especialitzada com en el de la divulgació.

Visió

Edicions UIB vol adaptar-se constantment als nous models de difusió del coneixement, avançar en l'edició digital i aprofundir el seu projecte integrant al màxim les diverses instàncies que intervenen en aquests processos, especialment complexos i engrescadors a l’àmbit universitari europeu, amb una clara voluntat de col·laboració amb altres editorials.A la vegada vol integrar-se en el marc europeu de difusió del coneixement i vetllar per l’acompliment dels millors criteris d’avaluació i de qualitat de les publicacions universitàries.

Valors

  • Creativitat i innovació
  • Vocació de servei
  • Transparència del procés editorial

2. Catàleg dels principals serveis que es presten, normativa aplicable i compromisos de qualitat

3. Participació i col·laboració dels usuaris en la millora de la prestació dels serveis. Sistema de queixes i suggeriments

Edicions UIB té previstes diferentes actuacions per escoltar i analitzar la veu dels usuaris i de les usuàries. Els principals canals de participació existents són els següents:

  • Atenció personalitzada de la cap del Servei amb una petició prèvia en línia (director.edicions@uib.es o per telèfon (971 17 333 03 / 33 27).

4. Mesures d’esmena

En cas d’incompliment dels compromisos establerts en aquesta carta, el cap del Servei, assumeix la responsabilitat d’informar a l’usuari sobre les causes que l’han motivat i de prendre les mesures que estiguin al seu abast per poder corregir els problemes o insatisfaccions ocasionats.

5. Data d’elaboració i de futura revisió de la carta

  • Data d'aprovació
    • juliol de 2010
  • Primera revisió i actualització
    • juliol de 2012
  • Propera revisió i actualització
    • juliol de 2014