UXXI-Econòmic
Informació per al PDI
La implantación el gener de 2024 d'un nou programa de gestió comptable i patrimonial (UXXI-Econòmic) en substitució de l'antic CTB suposa una sèrie de canvis en la gestió econòmica que du a terme el PDI. Podríem destacar dos d'aquests canvis: la supressió de les anomenades “analítiques” i la seva substitució per les “orgàniques”, i el caràcter electrònic dels documents de despesa a partir de dia 1 de gener de 2024.
Aquest segon canvi implica que el PDI responsable d'alguna orgànica haurà de signar les conformitats dels justificants de despesa que s’hi imputin (factures, tiquets, etc.) de manera electrònica, via portafirmes (rebreu un mail cada cop que n’hi hagi alguna a firmar).
Principals procediments de gestió econòmica per al PDI
En aquesta secció explicam breument quin són els principals procediments de gestió econòmica a què ha de fer front el PDI, i ho complementam amb referències on consultar informació més detallada.
Com demanar una factura a un proveïdor
En el cas en què diposem de finançament "no afectat" - que normalment vol dir intern, és a dir, no val per despeses de recerca o amb altre finançament extern a la UIB-, i sempre que la despesa sigui menor de 5.000€, IVA exclòs, el PDI pot adquirir un bé o servei directament, sempre que sigui d'una tipologia permesa per l'orgànica on es carregarà, i sol·licitant la corresponent factura al proveïdor. Ara bé, cal tenir en compte que la factura ha de ser emesa a nom de la UIB i seguint unes directrius específiques.
Podeu trobar informació detallada aquí:
- Fluxograma sol·licitud de factura a proveïdor [PENDENT]
- Fitxa del procediment de sol·licitud de factura a proveïdor [PENDENT]
Exemple 1: un PDI disposa d'una orgànica procedent d'un repartiment del departament per a comprar material docent. El PDI entra a una papereria i decideix adquirir un punter làser per import de 50€, avançant els doblers.
Com sol·licitar la tramitació d'un contracte menor
Quan hem de fer una despesa per import entre 5.000€, IVA exclòs, i el llindar que marca la llei de contractes del sector públic per als contractes menors (en el cas de recerca, 50.000€ [1]), cal sol·licitar que es tramiti un contracte menor. Així mateix, també és necessària aquesta sol·licitud en casos de despeses menors (s'anomenen així les que no arriben als 5.000€) en cas que necessitem una comanda oficial per al proveïdor. La sol·licitud de tramitació de contracte menor es fa des d'un formulari a UIBdigital [ENLLAÇ PENDENT]
Podeu trobar informació detallada aquí:
- Manual de sol·licitud de tramitació de contracte menor [PENDENT]
- Vídeo-tutorial sobre la sol·licitud de tramitació de contracte menor [PENDENT]
[1] Disposición adicional quincuagésima cuarta. Régimen aplicable a los contratos celebrados por los agentes públicos del Sistema Español de Ciencia, Tecnología e Innovación.
Com sol·licitar la tramitació d'un contracte major
Els contractes majors són aquells a partir del llindar dels 50.000€, en el cas de recerca, i entre 15.000€ i 40.000€ en altres casos. La tramitació dels contractes majors és responsabilitat del Servei de Contractació de la UIB. Cal seguir les indicacions que podeu trobar en aquesta guia, i en tot cas posar-vos en contacte amb el servei.
Com consultar les meves orgàniques (antigues analítiques)
UXXI-Econòmic disposa d'un Portal [ENLLAÇ PENDENT] on els usuaris de la gestió econòmica poden accedir a la informació del sistema. En particular aquí podreu consultar l'estat d'execució econòmica de les vostres orgàniques.
Podeu trobar informació detallada aquí:
- Manual de consulta d'execució econòmica de les vostres orgàniques [PENDENT]
- Vídeo-tutorial sobre la consulta d'execució econòmica de les vostres orgàniques [PENDENT]
Com consultar l'elegibilitat d'una despesa per a un projecte amb finançament extern
Quan disposam d'una orgànica vinculada a un projecte amb finançament extern (sigui de recerca o altrament) no es pot comprometre cap despesa sense consultar prèviament l'elegibilitat (és a dir, si les condicions amb què ve aquest finançament extern permeten fer cert tipus de despesa). L'elegibilitat de la despesa es consulta des d'un formulari a UIBdigital [ENLLAÇ PENDENT]
Podeu trobar informació detallada aquí:
- Manual de consulta d'elegibilitat d'una despesa [PENDENT]
- Vídeo-tutorial sobre la consulta d'elegibilitat d'una despesa [PENDENT]
Com enviar o entregar factures o tiquets
En el cas que hagueu adquirit vosaltres mateixos un bé i servei i disposeu d'una factura a nom de la UIB, o bé hagueu abonat tiquets (taxi, aparcaments, etc.) i hagueu de sol·licitar el corresponent reemborsament, us podeu adreçar amb la documentació als serveis administratius del vostre edifici, en particular al personal de proximitat per a qüestions econòmiques.
En el cas de despeses que s'hagin de passar per una orgànica no afectada per finançament extern (o "no afectada", simplement), podeu també - si ho preferiu - emprar directament el corresponent formulari d'UIBdigital [PENDENT ENLLAÇ], on hi ha una bústia per depositar una còpia escanejada de les factures o tiquets. IMPORTANT: aquesta bústia no es pot emprar per despeses afectades (en general, totes les de projectes de recerca); en aquest cas sempre heu d'entregar la documentació al personal dels serveis administratius del vostre edifici.
Podeu trobar informació detallada aquí:
- Manual de la bústia de factures [PENDENT]
- Vídeo-tutorial sobre la bústia de factures [PENDENT]
Com sol·licitar dietes
En cas d'haver de sol·licitar el cobrament de dietes de viatge o de participació en tribunals o d'altres indemnitzacions per raó del servei [PENDENT]
Informació per al PAS