Servei de Prevenció

     

Compromís del Servei de Prevenció i Servei d'Atenció Mčdica amb la qualitat

El Servei de Prevenció vol expressar el seu compromís amb la qualitat i la millora contínua en el desenvolupament de totes les activitats que es realitzen en l’àmbit de la seva competència.

Es compromet a:

  • Vetllar, mitjançat la prevenció de riscs laborals, per la seguretat i la salut del personal de la UIB, inclosos l’alumnat, els visitants i les empreses contractades.
  • Participar de forma activa en la implantació de la cultura de la qualitat i la millora contínua de la Universitat de les Illes Balears.
  • Desenvolupar la seva activitat d’acord amb els criteris i les directrius per a la garantia de la qualitat de l’EEES, i amb els principis de legalitat i seguretat jurídica.
  • Satisfer les necessitats i expectatives dels seus grups d’interès, oferir informació pública, retre comptes i afavorir la participació de tots els grups d’interès.
  • Implantar la gestió per processos i elevar els nivells d’eficàcia i d’eficiència del servei.
  • Dur a terme les accions necessàries per assolir els objectius de qualitat de la UIB.

La directora del Servei de Prevenció considera que el repte de la qualitat és un objectiu permanent i una forma de treballar que ha d’afectar tots els membres del servei. Per aquest motiu, assoleix el compromís de comunicar-ho a tota l’organització i implantar les mesures necessàries per tal d’assegurar una gestió de qualitat. Així mateix, vetllarà pel compliment d’aquest compromís de qualitat i el revisarà regularment per assegurar-ne la contínua adequació.

Carmen Ramis Palmer
Directora del Servei de Prevenció

 

 

1. Presentació

Dades generals

  • Denominació de l’òrgan prestador del servei
    • Servei de Prevenció
  • Adreça, correu electrònic, telèfon i fax
    • Campus universitari. Carretera de Valldemossa, km 7.5
    • Cas Jai
    • 07122 Palma de Mallorca
    • prevencio@uib.es
    • Telèfon: 971 17 33 28 | 971 17 27 69 | 971 17 25 00 | 971 17 32 28 | 971 25 97 09
      Fax: 971 17 27 28
    • unitatmedica@uib.es
    • Telèfon: 971 17 34 61 | 971 25 99 53
    • Fax: 971 17 27 28
  • Localització
  • Horaris d’atenció al públic
    • Servei de Prevenció
    • Unitat Tècnica:
    • Dies lectius: de les 9 a les 15 hores
    • Unitat Mèdica:
    • Dies lectius
      Matins: de dilluns a dijous, d’11.30 a 13 hores
      Horabaixes: de dilluns a dijous, de 15.30 a 16.30 hores
      Assistència mèdica d’urgència: dies lectius de 8.30 a 18.30 hores.
  • Pàgina web

Missió, visió i valors

Missió

Promoure la salut i la seguretat del personal de la UIB, a través de, principalment:

  • L’avaluació i el control dels riscs laborals en relació amb la seguretat, la higiene, l’ergonomia i la psicosociologia
  • La formació i la informació del personal
  • La vigilància de la salut del personal de la UIB en relació amb els riscs derivats de la seva feina

Visió

Per tal de millorar la salut i seguretat del personal volem:

  • Avaluar els riscs laborals de tots els llocs de treball de la UIB, i informar tot el personal de la UIB sobre els riscs als quals estan exposats i formar-los-hi
  • Elaborar i implantar els manuals d’autoprotecció de tots els edificis, i elaborar els procediments i les normes del sistema de gestió de la prevenció de la UIB
  • Realitzar la vigilància de la salut a tot el personal de la UIB

Valors

  • Professionalitat
  • Confidencialitat
  • Humanitat i assertivitat
  • Visió emprenedora i de millora contínua
  • Sentit d’equip i col·laboració amb altres serveis
  • Compromís amb la UIB i sentiment de pertinença a la institució

2. Catàleg dels principals serveis que es presten, normativa aplicable i compromisos de qualitat

Àrea d'Unitat Tècnica:

Àrea d’Unitat Mèdica:

3. Participació i col·laboració dels usuaris en la millora de la prestació dels serveis. Sistema de queixes i suggeriments

El Servei de Prevenció té previstes diferents actuacions per escoltar i analitzar la veu dels usuaris i de les usuàries. Els principals canals de participació existents són els següents:

4. Mesures d'esmena

En cas d’incompliment dels compromisos establerts en aquesta carta, la responsable del Servei de Prevenció assumeix la responsabilitat d’informar l’usuari sobre les causes que l’han motivat i de prendre les mesures que estiguin al seu abast per poder corregir els problemes o les insatisfaccions ocasionats.

5. Data d’elaboració i de futura revisió de la carta

  • Data d'aprovació
    • Febrer de 2012
  • Data de la darrera revisió
    • 4 de juliol del 2018
  • Propera revisió i actualització
    • Juliol de 2020