Servei de Prevenció

     

Compromís del Servei de Prevenció i Servei d'Atenció Mčdica amb la qualitat

El Servei de Prevenció vol expressar el seu compromís amb la qualitat i la millora contínua en el desenvolupament de totes les activitats que es realitzen en l’àmbit de la seva competència

El Servei de Prevenció vol expressar el seu compromís amb la qualitat i la millora contínua en el desenvolupament de totes les activitats que es realitzen en l’àmbit de la seva competència

Es compromet a:

  • Vetllar, mitjançat la prevenció de riscs laborals, per la seguretat i la salut del personal de la UIB, inclosos l’alumnat, els visitants i les empreses contractades.
  • Participar de forma activa en la implantació de la cultura de la qualitat i la millora contínua de la Universitat de les Illes Balears.
  • Desenvolupar la seva activitat d’acord amb els criteris i directrius per a la garantia de la qualitat de l’EEES i amb els principis de legalitat i seguretat jurídica.
  • Satisfer les necessitats i expectatives dels seus grups d’interès, oferir informació pública, retre comptes i afavorir la participació de tots els grups d’interès.
  • Implantar la gestió per processos i elevar els nivells d’eficàcia i d’eficiència del servei.
  • Dur a terme les accions necessàries per assolir els objectius de qualitat de la UIB.

La directora del Servei de Prevenció considera que el repte de la qualitat és un objectiu permanent i una forma de treballar que ha d’afectar tots els membres del servei. Per aquest motiu assoleix el compromís de comunicar-ho a tota l’organització i implantar les mesures necessàries per tal d’assegurar una gestió de qualitat. Així mateix, vetllarà pel compliment d’aquest compromís de qualitat i el revisarà regularment per assegurar-ne la contínua adequació.

 

Carmen Ramis Palmer
Directora del Servei de Prevenció

 

1. Presentació

Dades generals

  • Denominació de l’òrgan prestador del servei
    • Servei de Prevenció
  • Adreça, correu electrònic, telèfon i fax
    • Campus universitari. Carretera de Valldemossa, km 7.5
    • Cas Jai
    • 07122 Palma de Mallorca
    • prevencio@uib.es
    • Telèfon: 971 33 28
    • Fax: 971 17 27 28
    • unitatmedica@uib.es
    • Telèfon: 971 34 61
    • Fax: 971 17 27 28
  • Localització
  • Horaris d’atenció al públic
    • Servei de Prevenció:
    • Unitat Tècnica
    • Dies lectius: de les 9 a les 15.30 hores
    • Unitat Mèdica:
    • Dies lectius
      Matins: De dilluns a divendres, d’11.30 a 13 hores
      Horabaixes: De dilluns a divendres, de 15.30 a 16.30 hores
      Assistència mèdica d’urgència: dies lectius de 8.30 a 17.30 hores.
  • Pàgina web

Missió, visió i valors

Missió

Promoure la salut i seguretat del personal de la UIB, a través de, principalment:

  • L’avaluació i el control dels riscs laborals en relació amb la seguretat, la higiene, l’ergonomia i la psicosociologia.
  • La formació i la informació del personal.
  • La vigilància de la salut del personal de la UIB en relació amb els riscs derivats de la seva feina.

Visió

Per tal de millorar la salut i seguretat del personal volem:

  • Avaluar els riscs laborals de tots els llocs de treball de la UIB i formar i informar tot el personal de la UIB sobre els riscs als quals estan exposats
  • Elaborar i implantar els manuals d’autoprotecció de tots els edificis i elaborar els procediments i les normes del sistema de gestió de la prevenció de la UIB.
  • Realitzar la vigilància de la salut a tot el personal de la UIB.

Valors

  • Professionalitat.
  • Confidencialitat.
  • Humanitat i assertivitat.
  • Visió emprenedora i de millora contínua.
  • Sentit d’equip i col·laboració amb altres serveis.
  • Compromís amb la UIB i sentiment de pertinença a la institució.

2. Catàleg dels principals serveis que es presten, normativa aplicable i compromisos de qualitat

Àrea de Prevenció:

Àrea d’Atenció Mèdica:

3. Participació i col·laboració dels usuaris en la millora de la prestació dels serveis. Sistema de queixes i suggeriments

El Servei de Prevenció té previstes diferents actuacions per escoltar i analitzar la veu dels usuaris i de les usuàries. Els principals canals de participació existents són els següents:

4. Mesures de subsanació

En cas d’incompliment dels compromisos establerts en aquesta carta, la responsable del Servei de Prevenció assumeix la responsabilitat d’informar l’usuari sobre les causes que l’han motivat i de prendre les mesures que estiguin al seu abast per poder corregir els problemes o insatisfaccions ocasionats.

5. Data d’elaboració i de futura revisió de la carta

  • Data d'aprovació
    • febrer de 2012
  • Primera revisió i actualització
    • 4 de juny de 2014
  • Data revisió de la carta
    • 15 de juny de 2015
  • Propera revisió i actualització
    • juny de 2016